PENGuMuMaN!!

Emosi yang tak stabil adalah perkara biasa dalam hidup saya sekarang~ (o_O✿)

Time kasih coz sudi singgah ke blog picisan lagi mengarut ni. Blog ini adalah blog peribadi saya sendiri. Maka sebarang pendapat, statement, gambar2, dan segala-galanya yang di hakktuihhkan adalah milik tuan tanah blog ini (saya la tu) melainkan sumbernya dinyatakan oleh saya sendiri.

Anda boleh 'copy & paste' artikel yang anda suka. TETAPI, sila KREDITkan kembali kepada blog saya.

Blog ini juga TIDAK mengamalkan konsep, "I Follow U so U KENA FOLLOW Blog I".

Jadi, sama-samalah kita memeriahkan dunia blog!! [xde kaitan kot~ ahaha]

Psssstt...my English memang ke laut sket. Hahahaha~

Sunday, August 15, 2010

Gigih Di Bulan Ramadhan

Salam...

Dah terlalu lame blog ni dibiarkan bersawang...
Nasib baik x ramai follower..wahaha~

********

Hmm...sedar tak sedar dah lima ari kite puase....
Dalam 5 arini gak la aku x penah menjejakkan kaki kat bazar ramadhan...
Wuih~ pecah rekod gak tu...wahaha~
Sesuai dgn tajuk posting kali ni...
Memang ramadhan kali ni aku gigih sket...
Rajin noo nak masak utk sahur & berbuka walaupun aku sampai umah lambat...
ade la 1 kali aku gi bli makanan luar, tapi xde la gi bli kat bazar ramadhan...
tak tau knp kali ni mcm xde keinginan yang membuak2 (ayat xbleh blah) utk gi bazar ramadhan..

ni la antara menu aku sepanjang 5 ari berpuase ni :

1 Ramadhan
sahur : nasi + ikan bilis goreng kicap.
berbuka : nasi + udang masak sos.

2 Ramadhan
sahur : nasi + udang masak sos (udangnye banyak, mmg bleh di bawak ke sahur..wahaha)
berbuka : nasi goreng campur (fish cake je 3 jenis..wahaha~)

3 Ramadhan
sahur : nasi + telur dadar
berbuka : nasi + tomyam (balik meeting lambat sangat, beli je la kt kedai~)

4 Ramadhan
sahur : roti sardin goreng dgn telur
berbuka : ade org belanje ikan bakar (wahaha~)

5 Ramadhan
sahur : skipped..wahaha~
berbuka : nasi + sardin goreng + sup sayur / sayur goreng.

wahaha~ bagus kan? ni pun nak bersiap2 utk masak la ni...
xtau lg nk masak sup sayur ke sayur campur goreng...
wiwiwi~

akhir kate (eh? ade kaitan ke? wahaha~)
SELAMAT BERPUASA & SELAMAT BERBUKA
(^-^)v

No comments: