PENGuMuMaN!!

Emosi yang tak stabil adalah perkara biasa dalam hidup saya sekarang~ (o_O✿)

Time kasih coz sudi singgah ke blog picisan lagi mengarut ni. Blog ini adalah blog peribadi saya sendiri. Maka sebarang pendapat, statement, gambar2, dan segala-galanya yang di hakktuihhkan adalah milik tuan tanah blog ini (saya la tu) melainkan sumbernya dinyatakan oleh saya sendiri.

Anda boleh 'copy & paste' artikel yang anda suka. TETAPI, sila KREDITkan kembali kepada blog saya.

Blog ini juga TIDAK mengamalkan konsep, "I Follow U so U KENA FOLLOW Blog I".

Jadi, sama-samalah kita memeriahkan dunia blog!! [xde kaitan kot~ ahaha]

Psssstt...my English memang ke laut sket. Hahahaha~

Sunday, August 29, 2010

KENaPE??

Salam..

saje je nak mengarut sket di tgh hari ni..ohoho~
arini aku xde wat ape pun, walhal ade je assignment yg xsiap lg.. [hadoii~]
tapi dalam bizi2 n tensen2 ni pun, bleh aje aku online n berfesbuk.. [wahaha~]
byk posting yg aku bace...xkire la kat blog ke, status ke, video yg diorg tagged ke...
tapi topik lebih kurang sama je..

"memahami hati lelaki/wanita"

yang guyz nye ckp pasal hati lelaki
yang girlz plak ckp pasal hati wanita
2 2 nak difahami..
motif utama? kasih sayang, cinta, keluarga..

kita sebok nak org paham kita..
kita sebok nak org setuju dgn pendapat kita...
kita sebok nak org tau isi hati kita...

tapi kita paham x isi hati org lain?
kita paham x hak & pendapat org lain?
dan yang paling penting?
kita paham x dengan diri kita sendiri?

kadang2, kite akan perasan posting yg berkaitan dgn kekeliruan terhadap diri sendiri/org lain...
contoh?

"aku xpaham dgn diri aku sindri"
"hape yang xkena dgn haku neyh??"
"apesal Dia xpaham isi hati aku"
"kenapelah si dia ni kuat majuk?"
"awat la aku ni degil sangat?"

n macam2 lagi...
camne org nak paham ko klu ko sindri xphm pasal diri ko?
camne ko nak phm pasal org lain sedangkan ko sindri xphm ttg diri ko sindri?
kn? kn? kn?

so?? masih nak org lain memahami diri kita lagi?
cuba la fahami diri kita sendiri dahulu..
pastu barulah kita dapat bukak mata luas2, tadah telinga lebar2, hati akan berkata dgn kuat, tingkah laku akan dizahirkan..

[menulis bukan untuk mengkondemkan org lain..sekadar berkongsi pendapat dan pengalaman sbb aku sendiri kdg2 keliru dgn diri aku...camne org nak paham aku? kn? wahaha~]

No comments: