PENGuMuMaN!!

Emosi yang tak stabil adalah perkara biasa dalam hidup saya sekarang~ (o_O✿)

Time kasih coz sudi singgah ke blog picisan lagi mengarut ni. Blog ini adalah blog peribadi saya sendiri. Maka sebarang pendapat, statement, gambar2, dan segala-galanya yang di hakktuihhkan adalah milik tuan tanah blog ini (saya la tu) melainkan sumbernya dinyatakan oleh saya sendiri.

Anda boleh 'copy & paste' artikel yang anda suka. TETAPI, sila KREDITkan kembali kepada blog saya.

Blog ini juga TIDAK mengamalkan konsep, "I Follow U so U KENA FOLLOW Blog I".

Jadi, sama-samalah kita memeriahkan dunia blog!! [xde kaitan kot~ ahaha]

Psssstt...my English memang ke laut sket. Hahahaha~

Wednesday, October 13, 2010

cHOoSE!! Mencari atau Dicari?

Apabila ada ketikanya kita terpaksa memilih, apa yang harus kita lakukan?
Memilih untuk mencari atau dicari?
Align Center
****************************************

Situasi Pertama
Sesuatu yang memang TELAH menjadi hak milik kita telah hilang. Contohnya telefon bimbit, ia telah hilang!!! Apa yang anda akan lakukan? Memilih untuk mencari handphone yang hilang atau membiarkan handphone anda mencari anda? Opkos la korang memilih untuk MENCARI kan? ahaha~

Situasi Kedua
Sesuatu yang menjadi hak milik anda untuk SEMENTARA waktu telah hilang. Contohnya, Broadband anda hilang!! Sedangkan masih ada kontrak dan masih perlu untuk dibayar! Apa yang anda akan lakukan? Memilih untuk mencari broadband tersebut atau membiarkan ia mencari anda? Opkos jugak la korang akan memilih untuk MENCARI kan? ehehe~

Situasi Ketiga
Sesuatu yang bukan milik anda, tetapi anda INGIN memilikinya, dan ianya juga hilang. Contohnya, anda sangat menginginkan iPad. Setiap hari anda akan mengunjungi kedai yang sama semata-mata untuk melihat iPad. Malangnya sau hari, tauke kedai itu memberitahu bahawa iPad tersebut telah dijual. Apa perasaan anda? Apa yang anda akan lakukan? Anda tidak membiarkan iPad itu pergi dan MENCARInya? Atau membiarkan iPad itu pergi dan membiarkan diri anda DICARI oleh iPad?


****************************************

Sebenarnya, situasi2 kat atas ni xde kaitan langsung dengan situasi aku. Sebab aku berada di persimpangan sama ada MENCARI cinta atau DICARI cinta. Cinta bukanlah iPad, atau broadband, atau handphone. Bak kate rakan FB ku, cinta tak perlu dicari tapi perlu disemai. Tapi dalam sesuatu keadaan atau situasi, kadang kala aku keliru sama ada aku perlu mencari cinta, menghampiri dan menyayangi individu yang aku sayang. Atau membiarkan cinta mencari aku, menghampiri, dan menyayangi orang yang menyayangi aku. Hmm...aku keliru...Ramai yang kata, pergilah pada orang yang sayang kita. Dalam erti kata lain, membiarkan diri DICARI cinta. Tapi, dalam mengejar CINTAL ILAHI, kita yang kena menghampiri, mengejar, dan MENCARI cinta yang hakiki itu kan?

Jadi.....kita perlu MENCARI cinta atau membiarkan diri DICARI cinta?


****************************************

Aku dah melalut makin teruk ni..ahaha~ selamat malam semua!! \(^-^)7

No comments: